RapBlog

Rapgondolatok, rapcikkek, rapkritikák.

Kontakt

kriptha kukac freemail pont hu

Zenebolt

Rendelj raplemezeket! Előadó vagy zenekar neve:

Numero7 - Online Zenebolt

Nosztalgia vonat, második állomás: NEMZETKÖZI HIP-HOP

2008.10.24. 13:36 :: Rap.Blog.hu

 

Ez úgy működött akkoriban, hogy volt az embernek egy szlovák ismerőse, és tőle. Vagy egy cseh, és attól. Vagy valami helyi sráctól, de attól meg nem sokat, mert bár már akkor is mp3-ban utazott, de voltak bizonyos korlátok, amik egy olasz és egy horvátnál megállították még őt is. Ilyen körülmények között voltaképp szerencsésnek nevezhettem magam. Mikor senki más, én fel tudtam mutatni egy cseh rapkazettát (Chaozz), ráadásul nem is másoltat. Persze kaptam egyebet is. Angol (és nem amerikai!) raplemezt (Black Radical MKII), vagy épp olaszt (Tempo al Tempo). A legnagyobb hatással rám mégis a The Best Of International Hip-Hop válogatáslemez volt, melyen először hallhattam argentin, izraeli, vagy japán nyelvű rapszámokat. Szinte a világ minden irányából akadt rajta egy-egy képviselője a hip-hop-nak. Ez végre túllendített azon a ponton, ahol a Viva-ra hivatkozván úgy véltem, külföldről csak az amerikai hip-hop-nak van létjogosultsága. Mondanom sem kell, akkor mindez nem a keresőmezőbe beírt név és enter leütésének hatására került hozzám. E-mailek váltását postázás követte, gyakran a CD-k árát felülmúló postaköltséggel, hiszen a Csehország - Magyarország távolságra nem volt elég a húsz forintos bélyeg...
 
Ez úgy működik most, hogy van az embernek egy RapBlog-ja, és megkeresi őt a BabelRap.com. Vagy ha nem lenne RapBlog-ja, valami ismerőse felhívná rá figyelmét. Mint én most az olvasókét. Hogy URL be, enter, klikk, download és save. És ott van az, amiért nekem 9-10 éve lehetetlen módon kapcsolatokat kellett felépítenem, drága pénzért postaköltséget fizetnem, és reménykednem, hogy több száz kilométer szállítás nem viseli meg a csomag tartalmát. Ott van az, ami 9-10 éve számomra egy csoda volt, hogy a világ akármelyik tájának rapzenéjét hallgathatom. Ott van az az álom, amit 9-10 éve korlátok határoltak. Egyedül azt sajnálom, hogy ahhoz, hogy mindezt értékelni tudjam, tíz évvel idősebbnek kell lennem azoknál, akiknek ma ez már teljesen természetes, hogy bármit megkaphatnak három klikkből... így annak értéke számukra... a könnyű hozzájutás miatt... közel nulla…
 
 
 
A szösszenet angol nyelven megtekinthető a www.babelrap.com -on.

komment

Címkék: nosztalgia

süti beállítások módosítása