RapBlog

Rapgondolatok, rapcikkek, rapkritikák.

Kontakt

kriptha kukac freemail pont hu

Zenebolt

Rendelj raplemezeket! Előadó vagy zenekar neve:

Numero7 - Online Zenebolt

Nosztalgia vonat, harmadik állomás: INTERNET

2009.01.23. 21:29 :: Rap.Blog.hu

 

Családunk első internet előfizetése havi négy óra (60 perc/fő) internethasználatot tett lehetővé. Nem volt elég, de a korlátlanság érzését nem ismerve, sokkal többre aligha vágytunk. Egy-két éven belül a fejadag megemelkedett, és első lépésben havi 10, majd 40 órát engedélyezett szerződésünk. A tízórás keret már lehetővé tette, hogy ne csak havi egy darab 30 másodperces klippet tölthessek le, vagy próbáljak érdekes információk után böngészi szűk egy órában, szégyenletesen lassú sávszélességen. A nagyobb fájlok (értsd: több, mint 4 MB-s mp3-ak, esetleg több tíz megás videók) letöltéséhez továbbra is édesapám segítségét kértem, hogy munkahelyén intézve az ügyet szerezze meg nekem azt, amit lista formájában összeírtam. Így sikerült megoldani, hogy az itthoni netet csak információszerzésre használjam.
 
1998 környékén honlapkészítési vágyam támadt. Akkoriban magyar rapoldalak még alig léteztek. A hiphop.hu még ejf.hu/hiphophu volt, egyéni csapatok közül az ART-ra, a Questworld-re és a PLUSIDE-ra emlékszem, hogy rendelkeztek saját website-tal. Összesen tán kevesebb, mint tíz oldal létezett, ami valamilyen formában a hazai hip-hop-hoz köthető volt. Ebbe az alig tízes tömegbe szálltam be én, a RAP HOMEPaGe-emmel.
 
Újságokból, hallott pletykákból és végre az internetről beszerezhető információk alapján írtam és fordítottam külföldi rapcsapatok biográfiáit. Képekkel, később dalszövegekkel tarkítottam mindezt. Így ismerkedtem, és ismertettem meg másokkal is a rapzenét és… magam. Merthogy, megragadván a lehetőséget, saját reppes munkásságom bemutatásának is teret adtam pár oldalon.
 
Az évek multával egyre több és több rap lap jelent meg. Voltak, akik saját csapatuk prezentálásra alkalmazták ezt, és voltak, akik százhatvanharmadikként a hip-hop-ot igyekeztek bemutatni rajta. Az elszántság hiánya rövid időn belül megmutatkozott egyeseknél, de akadtak kitartóbb emberek is. "Stégner Ákos weboldala" címszóból mára például hiphop.hu jött létre. Az ART web ugyan már nem létezik, de helyette ott figyel az artoscsaba.hu. A PLUSIDE szintén eltűnt, de a RAPNET-tel párhuzamosan Tom D éveken át az egyik, ha nem a legnagyobb rapoldalt tartotta fent. És még sorolhatnám...
 
Büszke vagyok arra, hogy már '98-ban jelen lehettem a web-en. Nem ebbe az instant világ(háló)ba születtem, ahol minden MC, akinek valahogy sikerül 2-3 számot össze -bocsánat- basznia, májszpészt nyit. Aztán nem győz moderálni, ha a barátok tetszésén kívül néhány nembarát tag őszinte véleményt is nyilvánít róla. Büszkeséggel tölt el az is, hogy a rap-et a net-en annak megjelenése után alig egy-két évvel már figyelemmel kísérhettem. Aki ma belecsöppen, annyi mindent lát már, hogy talán azt sem tudja eldönteni, koránál fogva mely weblap mondható hitelesnek. Végezetül büszke vagyok arra, hogy minderről 10-11 év távlatából lehetőségem van nosztalgiázni itt, a RapBlog-on.

komment

Címkék: nosztalgia

süti beállítások módosítása