Ösztönzőleg hatott rám a hiphop.hu Norbával foglalkozó TV adása. Nos, miért is jó a Norba? Norba tehát A HANG. A hang, amely... végeláthatatlan hosszában szórja a sablonokat. Norba nem tud újat mondani. Sem jót. Sem izgalmasat, érdekeset. Norba rappel, mert azért ért hozzá, csak éppen minden szó, mondat, közhely. Keménynek kemény, meg jól hangzik, sőt, tartalma is van néha, de túlságosan kiszámítható. Előbb-utóbb unalmassá válik. Én például nem tudok egymás után meghallgatni egy Norba: Amíg a város alszikot, meg egy Bankos-Norba: MLKK-t. A kettő együtt sok, hiába visz változatosságot Norba közhelyes sorai mellé Bankos. Bizakodhatnék, hogy "majd kinövi". Elvégre is, nincs azzal gond, ha szűk a szókincs, majd bővül - gondolhatnám, de nem teszem. Nem teszem, mert Norba már a Dózis oldalán sem mutatott ennél többet. Norba megállt egy szinten, de nem toporog ott emiatt görcsösen. Pedig egyhelyben áll. Régóta. Nem zavarja, hogy ugyanazokat az évekkel ezelőtt is már elkopottnak számító szófordulatokat használja. Kár.
Norba az az ember, akit még a Trogaz oldalán ismertem meg, emlékezetes "a hatóságok seggébe nagy-nagy… a hatóságok seggébe nagy-nagy… nagy-nagy… lófasz!"-ával, illetve az ezt követő Trogaz kontrázással, ami körülbelül a háttérhuhogásnyi juhúú, kimondta!, kimondta!, huhúú-ban kimerült még a '90-es évek végén.
Norbának van jó ritmusérzéke, lenni hang DMX vagy inkább Method Man, olyanmindegy, a lényeg, hogy mély, meg búg, meg olyan rekedtes. Ez teszi Őt Norbává. Azon felül, természetesen, hogy a Kriminal Beats a háttérben mégiscsak egy Kriminal Beats... A Dózisra már senki nem emlékszik, a Trogazra még kevésbé, bizony gyerekek, nem sok találatot fogtok erre kapni a SoulSeek-en, de legalább elárultam, mit kellene keresnetek, amiről a Viva nem informál.