RapBlog

Rapgondolatok, rapcikkek, rapkritikák.

Kontakt

kriptha kukac freemail pont hu

Zenebolt

Rendelj raplemezeket! Előadó vagy zenekar neve:

Numero7 - Online Zenebolt

Sapka

2008.01.26. 10:06 :: Rap.Blog.hu

Nem tudom... kár, hogy nem sikerült lefényképeznem... pedig nem tartom normálisnak... hogy 8-10 éves forma gyerek akkora baseball sapkában jár, ami úgy lötyög a fején, mint egy kukta, melyben nyolc személyre elegendő ételt lehet főzni. Az sem egészséges, hogy ez a srác akkora nadrágot hord, ami az én méretem lenne. Azt pedig végképp nem értem, hogy amíg valaki épp csak az ABC-t meg a szorzótáblát tanulja, hogy kerül walkman... bocs, ma már: iPod a kezébe, fülébe, hogy az az istenverte huszonegyedik századi rap szóljon belőle...

A minap láttam mindezt a metrón. Oldalra fordított simléder... Dada felső... 3 XL-es nadrág... általános iskolás, alsó tagozatos gyereken. Arra gondoltam, én ebben a korban örültem, ha az angol nyelvű rajzfilmekből annyit megértettem, hogy hey, dude... vagy még ennyit sem. Ez a kis pöcs meg rap-et hallgat, és nyilván keni-vágja az egészet. Ma ennyi idős korban már nem hey, dude, hanem motherfucker, meg fuck off nigga. A kissrác, úgy, ahogy azt a klipekben látja, megy a gettóba', végülis, ez a 13. kerület, bazmeg, itt keménység van. A félrefordított óriás baseball sapka mutatja, ki a ríl. Apropó, sapka. Nekem is van egy-kettő, ha jól emlékszem, mindig is volt. Amit viszont ilyen rapboltokban árulnak… hét meg nyolcezerért... Azt tartom a legnagyobb idiótának, aki ott vásárol. Márkanevek: G-Unit, Makaveli… szégyen, hogy márkát csináltak a Makaveli névből. Persze made in China mindegyik, még a New York-os is! De ez kit zavar... nyolc évesen még úgysem tudnak olvasni.

Azt nem értem, hogy. Hogy adhat egy anya 8000 Forintot a 8 éves gyermeke kezébe, hogy tessék, vegyél belőle kukta-sapkát. Erre tényleg csak azt lehet mondani, hogy a kurva anyád... Persze én is hordtam korábban óriás nadrágokat meg óriás pulóvereket. Csak éppen nem általános iskola első osztályaiban. Akkor ugyanis még rajzfilmeket néztem. Mint, ahogy tette azt velem együtt minden korombeli. Ahogy az egészséges abban a korban. Nem pedig 50 Cent klipeket... Aztán jött olyan korszak, mikor elkezdtem ismerkedni a rap-el, bevallom, néhol félrecsúsztam, rosszul értelmeztem. De legalább volt bennem törekvés, hogy megértsem. Aztán valahogy kialakult… Egy nyolc éves kis szarosban, aki épp, hogy kilépett az óvodából milyen törekvés lehet?? Törekszik, hogy úgy nézzen ki, mint 50 Cent… hogy anyját meggyőzze a közel tízezer Forintos sapka szükségességéről... hogy vagány legyen... alsóban...

Hogy miért nem öltözködöm már úgy, mint egy rapper? Navajonmiért...

komment

Címkék: kellékek

süti beállítások módosítása