RapBlog

Rapgondolatok, rapcikkek, rapkritikák.

Kontakt

kriptha kukac freemail pont hu

Zenebolt

Rendelj raplemezeket! Előadó vagy zenekar neve:

Numero7 - Online Zenebolt

Barbárfivérek: Nyers Hús - Mixtape

2008.11.03. 10:47 :: Rap.Blog.hu

...avagy olcsó húsnak híg a leve...

Ez az, amit nem kellett volna. Az újabb Bloose Broavaz kiadványok alapján, még ha azok tartalmával nem is értettem feltételek nélkül egyet, de már-már kezdtem elhinni, hogy véget ért. Véget - az a korszak, amikor minden versszak "itt a…"-val kezdődött, majd a folytatásban a jellemző kulcsszavak: underground, rap, vagyok, legjobb, én, én, én, következett. Gyéká: tartalom nulla, szemplerezett beat gyenge, de azért a Győr az betámad, mégha semmit is mondva, de betámad, mert betámad, mert odabasz, mert - itt jön a logikai csavar: - GYŐR! Namost. Én azt hittem... - nyomjad a közhelyt, öcsém, hol kell hinni! - szóval, azt hittem, ennek vége. Legalábbis, nagyjából. Azért nagyjából, mert sem kutyából, sem szalonnából, nem lesz sem egyik, sem másik. Nem is lett; lett helyette Nyers Hús. Beatek szempontjából 30-30 darab, Tibbah és Deego szerkesztésében. Igen, vagyis, nem, nem zeneÍRÁS, hanem a szokásos dobalapra valami sample rá, tizenötperc alatt kész, nem számít, hogy szól, nem kottázunk hozzá semmit, vagy csak keveset, mert azt nem tudunk. Mindegy, lépjek már én hülye ezen túl! Van, aki nem tud zenét írni. Csak egy sávra szemplerezni. Neki ezt osztotta az élet. Én sem írok jó zenéket, de legalább javarészt kottázom. És mellesleg, nagyon nem verem magam rá. Így máris más, nem? Vagy verjem én is magam kérdőjeles produktumokra? Akkor kemény leszek? Igen, kemény leszek - lennék, de magam köpném szemen, ha a vitathatót kitűnőként reklámoznám.

Ha tehát az instrumentálokról túl sok jót nem lehet megállapítani, vegyük a szövegeket górcső alá. Koncepció:  "mindenki képviselje önmagát." Wow! Ez nagy koncepció, vajon mennyit kellett a kitalálásán agyalni? Matematikailag kifejezhetetlenül sokat - meg is lett az eredménye. Felejthető beat-ekre, ősi, tipikus, régi, Bloose Broavaz-os semmitmondás. Vissza a gyökerekhez. Kár érte. Ezért mondom, hogy ezt nem kellett volna. Több tucat MC és DJ, a végeredmény meg egy nagy zéró. Persze, vágom, vágom, vágom... Ez egy mixtape, végülis, egy előadó miképp képviselje rajta magát? Kezdjen el filozofálni? Komoly témákat boncolgatni? Mondjon okosakat? Inkább csak nagyokat tud, azaz: mehet az arcoskodás, meg "itt a hip-hop". E ponton bukik meg az egész. Hogy melldöngetés ide, vagy oda, egy olyan lemezről van szó, ami szimplán semmilyen. Üres. Semmitmondó. Silány. Hiányos. Elvileg, előremutató, hiszen az ígéret szerint lesz több Barbárfivérek lemez is, gyakorlatilag azonban visszalépés. Ennyit rég unatkoztam egy mixtape hallgatása közben. Pedig az MC-k nagy része (gyengébbek kedvéért: ez azt jelenti, hogy nem az összes) egyenként vitathatatlanul jó szövegelők, tehetségesek, tiszteletreméltóak. De így, egyben, egyszerre, egy helyen, egy-egy percbe belesűrítve... Szokták mondani némely albumokra, hogy "sok az üres járat rajta". Na, ez az egész egy nagy üresjárat! Elkezdődik, de nem folytatódik, és nem ér véget. Persze, lehet, csak én baszok rá megint, mert ebben is a konkrétumokat keresem, holott meg lett mondva - ejnye, nem figyelek? -, hogy az a koncepció, hogy nincs különösebb koncepció...
...akkor meg minek az egész?!
 

Zárómondat, két verzió:
1. Tudom, új lemezről illett volna a megjelenéssel egyidejűleg írnom, de ez RapBlog, ki nem szarja le?
2. Tudom, új lemezről illett volna a megjelenéssel egyidejűleg írnom, de ez Bloose Broavaz, ki nem szarja le?

komment

Címkék: itthon

süti beállítások módosítása